Tips Tingkatkan Kelajuan Facebook Anda

As-Salam...

Hari ini aku nak kongsi sikit ilmu yang baru aku dapat daripada Pakatan Blogger untuk tambahkan lagi kelajuan facebook korang. Sebelum itu aku nak ucapkan takziah kepada mangsa-mangsa gempa bumi dan tsunami yang berlaku dekat Jepun. Seperti yang korang tahu ataupun tak tahu, keupayaan internet Malaysia bergantung kepada Jepun melalui saluran kabel dalam laut. Jadi disebabkan Jepun dilanda musibah negara kita dan hampir semua negara yang bergantung pada Jepun kena tempiaslah dalam bab nak layari internet ini. Salah satu contoh gangguan yang kita dapat rasa adalah kelajuan facebook kita semakin perlahan, betul tak???....bagi penggemar facebook mestilah diorang perasan. Oleh itu, aku nak bagi sikit dekat korang tip-tip yang aku dapat selama aku menziarahi laman web Pakatan Blogger..

Langkah-langkah adalah seperti berikut :

1) Pergi dekat System (C:)
2) Pilih 'Windows'
3) Cari folder 'System32' dan klik
4) Pilih folder bernama 'drivers' dan buka
5) Klik folder bernama 'etc'
6) Buka file bernama 'hosts' menggunakan notepad
7) Dalam notepad bawah sekali tulis code ini dan save 

203.106.85.66 www.facebook.com

p/s - selamat mencuba dan sebarang pertanyaan boleh tulis dekat comment

No comments:

Post a Comment